erizon Admin
Hozzászólások száma : 2728 Age : 41 Tartózkodási hely : Föld, Budapest Registration date : 2008. Oct. 15.
| Tárgy: Tóth Team és Tóth Imre Szomb. Nov. 08 2008, 13:33 | |
| Egy magyar csapat, és annak magyar versenyzője. | |
|
erizon Admin
Hozzászólások száma : 2728 Age : 41 Tartózkodási hely : Föld, Budapest Registration date : 2008. Oct. 15.
| Tárgy: Re: Tóth Team és Tóth Imre Szomb. Nov. 08 2008, 13:36 | |
| Tóth Imi évértékelő 2008. október 31. Akárcsak a MotoGP többi versenyzője számára, úgy Tóth Imre szempontjából is véget ért a gyorsasági motoros világbajnokság 2008-as szezonja. A magyar versenyző célkitűzése az évad előtt az összes futamon való pontszerzés volt, ami valljuk be, sajnos nem igazán jött össze Imre számára. Nem is volt egyszerű dolga a Team Tothosnak, hiszen a negyed-literes kategória mezőnyét talán minden eddiginél több gyári motor alkotta. Már az a tény is sokat mond, hogy összesen tíz gyári támogatású gép szerepelt a mezőnyben (Kallio, Aoyama, Bautista, Simoncelli, Pasini, Lüthi, Debon, Barbera, Locatelli, Espargaro), amelyek ellen, elég kevés eséllyel vehette fel a küzdelmet a maga félgyári masinájával a magyar motoros. Habár azért halkan meg kell jegyezni, hogy egy évvel ezelőtt ezzel a motorral Hector Barbera a győzelemért, illetve dobogós helyezésekért harcolt. A szezonkezdet, akárcsak Talmácsinak, Tóth Imrének sem indult fényesen, ugyanis az évadnyitó qatari futamon ki kellett állnia, így egyetlen pontot sem gyűjtött a magyar. A spanyolországi Jerezben azonban már sokkal kedvezőbben alakultak a dolgok Imre szemszögéből, ugyanis a befutónál az utolsó pontszerző helyen, vagyis a tizenötödik pozícióban intették le. Ekkor még talán sokan azt gondolták, hogy ezentúl majd rendszeresen a pontot érő helyeken látjuk Imrét, hiszen az elmúlt szezonokban, csak az évad második felében tudta az első világbajnoki pontját megszerezni. A Portugál viadal azonban eléggé kiábrándító eredménnyel végződött, mivel Imi a tizennyolcadik lett, igen távol attól, hogy pontot/pontokat gyűjtsön Estorilban. Kínában nyolc másodperc választotta el a tizenötödik helytől, amelyet Doni Tata Pradita szerzett meg a nem éppen mai konsturkciójú Yamahaval. Franciaországban, akárcsak Estorilban, ismét csak merő álom maradt a világbajnoki pont, azonban a szezon hatodik futamán, Mugelloban, Imre ismét pontot érő helyen haladt át a célvonalon. Ezután két abszolúte nullás verseny következett, mivel mind Catalunyaban, mind pedig Donningtonban kiállni kényszerült a magyar versenyző. Hollandiában huszadikként, Németországban pedig tizenhetedikként intették le, ennél fogva egyik versenyhelyszínen sem sikerült Imrének gyarapítania világbajnoki pontjainak a számát. A brnoi futam előtt egy edzés során az ujját törte a magyar srác, aminek műtét lett a vége, így a mélyrepülés folytatódott és Csehországban Imi még csak rajthoz sem tudott állni. Misanoban azonban már ott volt a rajtrácson, de a sérülései olyannyira hátráltatták, hogy feladni kényszerült a futamot. Mint ismeretes az indianapolisi derbi végül is hurrikán miatt elmaradt, így az Egyesült Államokból, Japán felé vette az irányt a Team Toth csapata, ahol megtörtént a dráma és a gárda első számú versenyzője Hector Barbera csigolyarepedés miatt kénytelen volt erre az évre félre tenni a bukósisakot és pihenést választani. Ezáltal Tóth Imre óriási lehetőséghez jutott, hiszen az Ausztrál nagydíjra, édesapja el tudta érni az Apriliánál, hogy Imi, Barbera gyári gépével állhasson rajthoz a szezon hátralévő futamain. Phillip Islandon a tizenharmadik, Malajziában a tizenötödik, míg Valenciában szintén a tizenharmadik helyen ért célba. Az eredményekből jól látszik, hogy Imre nem valószínű, hogy ki tudta hozni a gyári gépből a maximumot, mellyel Barbera az év során pole pozíciót és több dobogós helyezést is szerzett. Minden kétséget kizáróan nem volt egyszerű éve a magyar fiúnak és minden tőle telhetőt megtett, azonban sajnos úgy tűnik, hogy a top10-es eredmények nem igazán akarnak összejönni (még gyári vassal sem). Egyelőre nem tudni, hogy Imi jövőre milyen feltételekkel indul majd a 250-es kategóriában, de nagyszerű lenne látni, hogy Talmácsi Gáborral karöltve a legjobb helyezésekért harcolnak mind a ketten. Elvégre egyszer azt is meg kell, hogy érjük, hogy két magyar versenyző pezsgőzik együtt a dobogón. Ennél szebb álom csupán újabb magyar futamgyőzelmek és világbajnoki cím lenne. Az viszont bizonyos, hogy még mind a két magyar motorosnak rengeteg tanulni valója van, már ami a negyed-literes géposztályt illeti. | |
|